ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Vattenläcka och lite "skitsnack"

Publicerad 2014-07-28 19:03:38 i

I gårkväll trodde mannen och jag att det var stopp i toan,
sedan kom vi på att vi har ju en sådan septitank som kanske var full??
Men den förra ägaren hade tömt den i början av juni så vi tyckte att det var lite tidigt,
att behöva tömma den igen.
Men vi har ju varit mycket folk här,och mycket riktigt jag beställde tömning och efter
bara 30 min kommer en bil och fixar detta! Toppensnabbt vilken service!
Sedan har vi varit utan vatten också från och till pga en vattenläcka som
vi hittade strax utanför vår tomt.
Så idag har det grävts med grävare en bra bit ner och de har hittat läckan'
som tur är!! För gud vad man är beroende av vatten! 
Jag har varit och vridit på kranen hur många gånger som helst.
Vi har inga alger här i Dragskär ännu så vi har badat i havet istälet för att duscha.
Det går alldeles utmärkt ett tag iallafall!
Ja så är livet på landet.Inget ont som inte för något gott med sig idag var det samling på vår tomt,
och vi har träffat så många trevliga grannar!
Ha en fin måndagskväll alla gulliga läsare!
 
Kram på er från mig!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela