ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Receptet

Publicerad 2016-11-27 17:01:00 i Allmänt,

    
 
 
                                                                 Saffranskladdkaka
 
2 1/2 dl Strösocker
2 dl vetemjöl
3 Ägg
1 tsk Cognac
3 tsk Vaniljsocker
1/4 Salt
150 g Smör
100 g vit choklad
2 påsar saffran
 
 
Gör så här:
 
Ugn 200 gr.
 
Smöra en springform ( min fastnade lite i formen så det kanske är bra att bröa formen också)
Smält smöret häll i saffran 
Tag bort smöret från plattan och lägg i chokladen och låt den smälta ner.
Blanda ihop de torra ingredienserna
Tillsätt smörblandningen och rör sist i äggen
Häll smeten i formen och grädda i 18-28 minuter beroende på hur stor sats du gör.
(jag hade den i ugnen i 25 min men det varierar ju på ugn också)
Servera med varma körsbär och en klick grädde.
Eller hallon eller vad man tycker är gott!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2016-11-27 18:01:20

Behövs inget bakpulver I saffranskladdkake-receptet?

Svar: Nej inget bakpulver.
ladymelange.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela