ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Min måndag

Publicerad 2016-09-12 20:35:23 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                Hej alla!
 
 
Idag har det varit helt otroligt skönt väder här i vår stad!
Jag jobbade från tidig morgon sedan ett break mitt på dagen,jag hade bokat in en tid för brynplock på Citystylisterna. En väldigt duktig tjej tog hand om mig och det blev ordentligt gjort ,det kan vara lite sisådär med det ibland. På andra ställen som jag varit har jag inte blivirt helt nöjd faktiskt. Alltid roligt när man känner att det blir gjort på ett proffesionellt sätt vad det än må vara eller hur?
 
Sedan hem och marinerade lax för det kändes som det var dags för lite grilltime även om det är en vanlig måndag.
Det har ju förstås med det fina vädret att göra att man känner för att sitta ute och äta och må gott i största allmännhet.
 
 
 
 
Den här planteringen har jag haft sedan tidig sommar och den är lika fin nu! 
Blommar om hela hela tiden.
Jag har glömt vad blomman heter kanske någon av er som vet?
 

 
 
I helgen när jag bakade och lagade mat så gjorde jag även dessa som heter Kringlor utan krångel.
Så fluffiga goda vetekringlor som man penslar med smält smör och vänder ner i strösocker innan servering.
Mycket goda och enkla att göra.
 
 
 
Sedan blev det också små minipajer till helgens golffest.
Fick receptet av en kund ,äggstanning västerbottenost och kantareller och lök samt gräslök som topping.
 
Nu kväll och mannen och jag ska prata ihop oss och skriva ner att göra lista till helgens begivenheter!
 
Ha en fin kväll !
 
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela