ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Diabetes en folksjukdom

Publicerad 2017-04-12 08:49:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                        Hej vänner!
 
 
Nu sitter jag och förberdeder mig inför ett möte med ett antal patienter på en vårdcentral här i Västerås som rätt så nyligen har fått sin diagnos diabetes.
Jag ska ju då framförallt tala om vikten att ta hand om sina fötter och vad man ska tänka på när det gäller skor osv.
Det är tredje gången jag gör det här det är så givande och bra för mig att komma från kliniken och göra lite annat.
 
Tyvärr ökar ju diabetes i hela västvärlden och man vet väl inte riktigt varför.
Men förmodligen kosten,men det har ju också kommit fram att just diabets typ 2 även kallad åldersdiabetes är ärftligt.
Jag har beställt en del produkter inför mötet på Diabetesförbundet.
 
 
 
Kollar in lite papper från min utbildning alltid bra att fräscha upp sina kunskaper.
 
 
 
 
Jag idag klänning Monki,skor Vagabond.
 
Ha en fin Dymmelonsdag !
 
 
 
KRAM
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela