ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Hemma igen och jetlag

Publicerad 2017-02-13 05:08:19 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                   Hej vänner!
 
Ja nu är vi hemma igen efter en fatastiskt härlig resa!
Thailand levererar som alltid ,vänliga människor ,god mat och sol och underbart vatten.
 
 
Jag på väg från vårt hus till frukosten en morgon
 
 
 
 
Det fanns hur mycket att välja på som helst vid frukosten. D äter gärna med pinnar när det är asiatisk mat : )
 
 
En kokosnöt som de precis tagit ner serverades till oss spontant vid vårt lunchbord.
 
 
Kyckling med cashewnötter jättegott.
 
 
Sedan var på indisk afton på hotellet
 
 
 
 
 
 
Det blev en sen kväll,hem och gjode oss iordning för natten i vårt fina badrum
 
 
Fläkten itaket ,såå skönt i värmen
Det fanns ju narurligtvis luftkond men det kan vara bra att inte ha på den hela tiden.
 
 
Vi besökte en golfbana som jag glömt namnet på,men den var jättefin.
 
 
 
 
 
Mycket bad blev det så klart.
 
 
 
Lunch intog vi ofta vi en liten lokal restaurang utanför hotellet
 
 
 
Iband åkte vi in till Turtle village som jag skivit om tidigare här var det förberett för Alla hjärtans dag.
 
 
 
 
Där var det ett band som spelade.
 
 
 
 
Killen som spelade saxofon och sjöng en del också kom fram och pratde med oss i pausen.
Han var från Manchester men bodde här nu.
 
 
Frukostdags
 
 
Små ödlor såg vi ibland 
 
 
Färsk hummer som tillagades medan vi väntade
 
 
 
 
Efter det gick vi ner och badade och jag gungade lite.
 
 
En dag besökte vi ett barnhem som en svenska startade efter tsunamin.
Bilder från det besöket kommer i nästa inlägg.
 
 
 
 
Ha det gott nu ska jag försöa att sova lite igen.
 
KRAM

Kommentarer

Postat av: %C5sa

Publicerad 2017-02-13 07:36:09

Å så härligt ni haft det,fina bilder. Välkommen hem till ett ganska milt Sverige.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela