ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Helgen som var

Publicerad 2017-05-22 20:35:31 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                               Hej alla!
 
Ni får ursäkta blogguppehållet men det är som ni vet lite dåligt med nätet nere i huset i Oskarshamn och det har gått i ett sedan vi åkte ner i torsdags kväll.
 
 
Vårt fina vackra land!
 
 
 
 
Vi reste ner i landet och kom fram lagom till solen gick ner,till ett underbart lugn och fin fågelsång.
Vi har lite skog som hör till vår tomt så det är tyst och fridfullt men just den här tiden massor av fåglar och andra djur tex hjortar som hälsar på : )
 
 
 
 
 
Himlen så oskyldigt blå,vi fick en alldeles fantastisk helg med riktig sommarvärme.
 
 
 
 
På fredagskvällden middag hos syster och man i Dragskär.
 
 
En rolig anekdot, Mias man Mats morfar här avmålad på tavlan var domprost i Västerås på 60-70 talet.
 
 
 
Vi bjöds på vegetariskt grillat mycket gott.
 
 
 
 
 
 Innan hemgång gick vi och kollade in hönshuset
 
 
 
Dagens skörd
 
 
 
Hemma hos oss igen.
 
 
Nu är Gustavsbergskruset från Föne auktionen på plats.
 
 
 
Vi hade gökotta med picnick på lördagsmorgonen,jag i lånad illblå keps hade inte trott att det skulle vara högsommarvärme : )
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min fina man!
På lördagen bjöd vi på grillfest i vår trädgård.
Lite thaiinspirerade kycklingspett,sparris salsiccakorv och en hel del annat bla den goda fläderpannacottan med limemarinerade bär som vi fick när vi var hos grannarna på vår gata i Västerås.
 
 
Hur varmt som helst vi satt ute rätt så länge men kaffet tog vi inomhus.
 
 
 
Den härliga dagbädden som är hur skön som helst att ligga på.
 
 
 
Ja det var den helgen det,nu måndag och jag har arbetat från 07:00 till 19:00 så nu är jag rätt så mör.
 
 
 
Ska sova tidigt ikväll
 
 
Ha en trevlig måndagskväll ska försöka att uppdatera bloggen lite bättre denna veckan
 
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela