ladymelange.blogg.se

Välkommen!

En plats i solen

Publicerad 2017-10-26 17:17:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                               Hej alla!
 
 
Ni tror väl att jag har slutat att blogga men så är inte fallet alls!
De senaste dagarna har vi varit nere i Spanien på Costa del sol.
Vi har köpt en våning som vi tittade på i somras när vi var där och vi båda kände att nu har vi hittat rätt!
Tankarna kring lägenhet i Spanien har funnits där säkert 7-8 år nu till och från.
Vi har bilat längs med hela kusten från norr om Alicante och nästan ända nere vid Gibraltar. och just här vid La Cala de Mijas tycker vi att det känns såå rätt för oss! Ett litet genuint samhälle med människor som bor där året runt inte alls bara turister. Ett jättegulligt torg med små mysiga restauranger och affärer. Sedan ligger det precis vid havet så man kan gå sina promenader eller (jogga eller cykla )vid ett trädäck längs med havet Vi är redo att testa nu man måste  börja någonstans kände vi nu,så nu kör vi på detta!
Dessutom är det närheten till Malaga som betyder mycket för oss då det är en fin stad med både kultur och historia.
Flygplatsen ligger bara 25 min bort från La Cala.
Vill man sedan lyxa till det någon gång så åker man till Marbella och Puerto Banus som är ca 25 min bort.
 
Det är en våning på 98 kvm plus en terass på 108 kvm som går runt våningen."Vårt område ligger ca 5 minuter med bil från La Cala.
Det är utsikt mot berg,golfbana och havet.
Terassen är till stor del skyddad,känns bra när man inte bor där permanent.Det är pooler på communityn en super fin trädgård och nu håller de på och bygger en jaccuzzi ute med soldäck och trevligheter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi firade!
 
 
Så tacksam att jag får göra den här resan med min älskade man.
 
Vi har ju inte hunnit att köpa någonting till terassen ännu bara detta lilla Ikea bord och två stolar : )
Hela fasaden ska målas om i vitt och grått,så vi vill inte sätta dit en massa möbler innan det är klart.
Järnstaketen som är runt terassen ska bli glas i stället också.
 
 
 
 
 
 
Lime
 
 
Näckrosor (och små grodor) i en liten damm.
 
 
Oliver
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi gick till golfbanan stötte vi på dessa : )
 
 
Nu är vi hemma igen och ska göra middag och ta det lugnt.
Det har varit mycket intensiva dagar med inköp av inredning och dyl,jätteroligt naturligtvis men så mycket nya intryck att ta in !
Så nu ska vi vila i helgen.
 
 
 
Ha en fin torsdagskväll nu alla!
 
KRAM

Kommentarer

Postat av: Nelly

Publicerad 2017-10-28 08:59:02

Väldigt fint 😁

Postat av: www.ladymelange.blogg.se

Publicerad 2017-10-28 10:04:56

Tack Nelly !Ja vi känner att det blir bra det här!

Postat av: Susanne Wallin

Publicerad 2017-10-28 11:17:03

Grattis till Er!
Så fint!

Postat av: Suss

Publicerad 2017-10-28 21:18:39

Carina, har ni medlemsskap på golfbanan eller löser ni green fee per gång?

Postat av: www.ladymelange.blogg.se

Publicerad 2017-10-29 12:27:12

Vi har ännu inte löst något medlemskap utan köper greenfee per gång

Postat av: %25C5sa

Publicerad 2017-10-29 19:35:33

Men gud så häftigt! Stort stort lycka till med nya paradiset!!

Postat av: www.ladymelange.blogg.se

Publicerad 2017-11-13 16:53:19

Tack Susanne, ja vi kommer nog att trivas här!

Postat av: www.ladymelange.blogg.se

Publicerad 2017-11-13 16:56:07

Åh Tack Åsa ! Ja det är som ett paradis men det tar ett tag innan vi får det som vi vill ha det inne!
Men det får ta sin tid,eftersom det är nytt så finns det verkligen ingenting alls i lägenheten som att bygga ett helt nytt boende ! Jättekul men många beslut blir det! : )

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela