ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Fortsättning Hälsingland

Publicerad 2017-09-21 19:43:45 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                           Hej på er!
 
 
 
 
Ja nu fortsätter jag att berätta om vår fina resa i helgen.
 
 
 
 
På söndagen började vi med att åka till Bjuråker där denna utkiksplats finns ,Avholmberget jag har fotat härifrån tidigare i bloggen men denna fina plats kan man besöka många gånger och speciellt när man har smålandsgäster på besök.
 
Dellensjöarna är det vi ser.
 
 
 
Sedan vidare till Gröntjärn som är ett naturreservat som bär spår av senaste istiden!
Vattnet kan stiga och sjunka upp till över 13 meter utan att det finns tydliga in och utlopp
 
 
 
 
 
 
 Solen kom fram och det var ett speciellt ljus där.
Vi gick en promenad runt och jag var lite halvrädd att vi skulle stöta på en björn därute i vildmarken.
Det finns mycket björn i Hälsingland bara så ni vet! : )
 
 
 
 
Som avslutning på söndagen gick vi på meditativ kvällsmässa i Järvsö kyrka.
 
 
 
 
 
 
Mycket vacker kyrka som ligger på en ö.
 
 
På hemvägen på måndagen stannade vi vid Orbaden.
Där finns både restaurang och ett spa och stugor att hyra.
Sandstrand i Norrland inte så vanligt men det finns : )
 
 
Vackert ,vackert det är en del av Ljusnan men denna bredare del kallas för Orsjön.
 
Så på måndagseftermiddagen var vi hemma igen.
Jag har varit lite halvkrasslig under hela veckan ,det började med halsont sedan snuva och nu hosta men det går åt rätt håll börjar att känna mig piggare nu som tur är .För nu till helgen är det nya äventyr som väntar!
 
 
Nu är det helg för min del.
Så skönt i morgon får ni följa med på en speciell ansiktsbehandling som jag bokat in.
 
 
Ha en bra kväll nu! 
 
 
KRAM
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela