ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Lördag

Publicerad 2018-04-07 20:41:01 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                Hej på er!
 
Jag ändrade mig igår och följde med mannen till Hälsingland.
Kände mig piggare och vi hade en hel del att fixa med inför Ingrids 90-årsfest nu i maj.
Idag har vi gjort en del inköp till kalaset och sedan har jag bakat fem sorters kakor : )
Inte för att jag måste utan för att jag tycker det är såå roligt att baka.
Det blev Chokladsnitt,Ingefärssnittar,Gaffelkakor (med potatismjöl) samt en modifierad Hallongrotta med lime och glasyr.plus en Kaffekaka ett recept från Dannes syster.
 
 
 
När vi åkte förbi Järvsö på vägen hit så stannade vi till vid Lill-Babs torg i Järvsö.
 
 
 
 
Så  hedrad i sin hembygd och i hela Sverige,en älskad artist som inte finns med oss längre.
 
Tidigare i eftermiddag såg jag minnesstunden i Kungsträdgården i Stockholm av terrordådet för precis ett år sedan.
Jag blir så berörd och ledsen men det var mycket fina tal och härlig musik och vi kan bara fortsätta att leva här och ge kärlek till varandra och inte låta hatet vinna,aldrig låta hatet vinna över kärleken som är det största på vår jord.
 
Nu ska vi ha en lugn lördagskväll här.
 
Ha det så bra!
 
 
KRAM
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: %25252525252525252525252525C5sa

Publicerad 2018-04-08 09:28:23

Så skönt att du blev bättre och fick komma upp hit till Hälsingland! Så sorgligt med allas vår Lill-babs bortgång!! Svärmor måste bära sin ålder med aktning,ser verkligen inte ut som 90 år. Ha en fin helg!!

Postat av: www.ladymelange.blogg.se

Publicerad 2018-04-10 22:09:29

Tack Åsa !
Ja helgen blev bra !
Fint i Hälsingland!
Ska säga det till Ingrid så blir hon jätteglad!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela