ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Moules frites och Rosépremiär

Publicerad 2018-04-14 19:24:07 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                  Hej alla bloggläsare!
 
 
Igår fredag var D och jag och lunchade på Djäknebergets restaurang.
Mycket gott,Röding med fräscha tillbehör.
 
 
På kvällen var vi hos våra fina grannar och blev serverade så goda musslor med hemgjord pommes frites och annat gott därtill. Ett vitt sencerrevin som passade perfekt till musslorna.
 
 
 
Musslor som var ångkokta i olja och vit martini ! 
 
 
 
 
 
 
Alltid lika mysigt att träffas! Så skön kväll, våren har äntligen kommit till oss här i norden!
 
 
Kaffe och en supergod dessert i fina kaktusglas.
 
 
Idag har jag planterat lite penseér på framsidan och städat av  där, D har plockat undan i förrådet så att vi kan få tag i våra cyklar och åkt till återbruket med en del skräp.
 
Nu på kvällen innan solen försvann så blev det Rosépremiär på altanen och så ska vi grilla lax och äta lite gott så här i aprilkvällen.
 
Denna rosé kan jag verkligen rekommendera såå gott alltså!
 
By Fredrik Eklund ni vet den svenske New york mäklaren. )
Det såg jag först när vi öppnat flaskan här hemma men det var verkligen jättegott
 
Ja det var väl det hela för idag.
 
 
Ha en fin lördagskväll nu alla ni!
 
KRAM
                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela