ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Påsken fortsätter

Publicerad 2018-04-01 19:01:44 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                            Hej alla kära bloggläsare!
 
Ja ni tröttnar väl på att höra om min förkylning men den var seg det kan jag säga!
Igår påskafton var alla bjudna till syster och svågers hus i Dragskär.
Min stora syster fyller år idag 1 april så det var lite fest där dagen innan.
Jag hade köpt en jättefin lite ovanlig blomma (Rosenskärm) och hade sett fram emot att få ge den till syster som är väldigt intresserad av växter,men som sagt jag var riktigt dålig och kunde inte ens gå in i duschen så jag var kvar hemma i vårt hus och gick till sängs tidigt.
Men de andra gick till dem och hade en supertrevlig kväll med mycket god mat!
Men jag har kanske sovit en timme i natt jag hostar konstant och satt upp med en massa kuddar i sängen,men det hjälpte inte så mycket.
Hostan fortsätter så det är jätteskönt att det är en ledig dag i morgon också.
Idag på förmiddagen bestämde vi oss för att åka hem till Västerås igen,ungdomarna skulle också bege sig hem till Stockholm,så vi drog också iväg hemåt.
Jag hade sett fram emot att gå sköna promenader vid havet som vi alltid brukar när vi är i Dragskär men som sagt jag var inte utanför dörren någon gång : (
Kanske sitta i solskottet på vår altan med en kopp kaffe det får bli nästa gång vi är där : )
När vi närmade oss Västerås kändes det genast mera våraktigt faktiskt inte alls så mycket snö som i O-hamn och varmare (inte jättevarmt förstås men några graders skillnad och ingen blåst.
 
 
Så här fint är det pyntat på vägen in till oss varje påsk!
 
 
Lisa ,Maja och Kristin målade på papper istället för påskägg under påskaftons eftermiddag
 
 
 
 
Lite mys vid köksbordet.
Sedan spelade vi Yatzy och kort en stund innan de skulle fixa iordning sig inför kvällen.
 
 
 
Nu har vi landat här hemma på vår gata i stan.
Vaserna/lyktorna från Louise Roe lyktorna och den vasen med Anemoner från House Doctor köpte jag i Göteborg förra helgen
Nu firar D och jag att vi träffades för första gången för 18 år sedan!!
Jag fick en liten surprice  idag innan vi åkte från Dragskär.
 
Nu ska vi relaxa i soffan och jag hoppas att jag får sova bättre i natt!
 
 
 
Ha en fin påskdag nu alla ni!
 
 
KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela