ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Veckan som gick

Publicerad 2018-12-01 06:45:44 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                       Hej alla!
 
 
 
 
Hoppas att ni har det bra och inte låter er påverkas för mycket av all reklam om jul som överöser oss alla just nu.
Visst är det mysigt med julen och framförallt adventstiden men man måsta själv lägga ribban och känna efter ,vad vill vi prioritera när det gäller mat vad som ska bakas eller lagas och likaså julklappar och pynt.
Men åren har jag lärt mig att göra det ,men man blir ju såklart både lite inspirerad och ibland stressad av allt man ser.Tiden räcker inte riktigt till alltid.
 
Den här veckan var jag hos vår läkare för att få veta hur det stod till med min hälsa,jag var ju och tog en masssa prover där för ett tag sedan.
Allt var bra, så glad att även kolesterolet som har varit lite för högt hade sänkts betydligt och det utan att jag har tagit några mediciner för det
Bra,bra så nu kör vi på ett år till :)
 
I går fredag var vi en sväng igen till Stockholm.
 
 
 
Har börjat med adventsfixet nu ,så roligt att ta fram,den lilla ,lilla granen i porslin är en favorit som jag visat förut här,inköpt i Köpenhamn för några år sedan i en butik som heter Notre Dame.
De har även weppshop nu.
 
 
Jag så glad och nöjd i hissen efter läkarbesöket i torsdags!
Inte bästa bilden,men strunt i det : )
 
 
Tog en lunch på Tranan,alltså vilken miljö,tänk om väggar kunde tala!
 
 
 
Så vackert!
 
 
Stockholm julpyntat!
 
 
 
Hälsade på Kristin en snabbis på jobbet,sedan på hemvägen till Lisas lägenhet för att se hur hon bor nu.där fick vi tefika med rawfoodgodis därtill ,mums!
 
 
Nu tidig lördag morgon och ikväll blir det middag på Steam med goda vänner.
 
Innan det ska vi sätta i all belysning ute och jag gör nog Lusssebullar (för tredje gången  i år : )
Måste ju ha lite här i frysen också!
 
 
Ha en trevlig lördag och i morgon är det första advent.
 
 
KRAM
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela