ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Min vecka

Publicerad 2017-09-29 11:21:08 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                          Hej alla!
 
 
Idag har jag varit duktig och gått en snabbrunda här på Rönnby innan frukost.
Alltså jag fattar inte att jag inte kan få in den rutinen every day !!
Behöver ju inte vara innan frukost men någon gång på dagen i alla fall! 
Får skärpa mig helt enkelt,det är ju så skönt med frisk luft och sedan känns det så jättebra efteråt.
Nog om det.
Här kommer lite från min vecka.
 
 
I tisdags bakade jag Ingefärssnittar och Drömmar till mina kunder som vill ha något gott till sitt kaffe eller the.
 
 
Trevlig höstläsning damp ner i brevlådan en dag.
 
 
Gick förbi Humle på min promenad och kom att tänka på Majas alfabetssånger som jag läste så mycket för Kristin när hon var liten.
 
Humlem klättrar så vild och så tokig
Slår knut på sig själv och blir alldeles krokig
Den håller sig fast i minsta grej och om jag satt still tog den nog tag i mig.
Den slingrar och växer sommaren lång och vårt parasoll blev en hel humlestång.
Sen får den kottar ljusröna fina.
Dom brukar jag hänga i öronen mina.
 
Text.Lena Andersson från Majas Alfabet.
 
 
Höstfärger 
 
 
 Frukostmys hemma så skönt med (nästan) ledig fredag.
 
 
Den här lilla har jag inte visat för er ,Syltkruka/Vas från Svenskt Tenn i just Tenn (behöver inte putsas) skönt! : )
 
Nu ska jag in i duschen sedan en del pappersjobb med snart så är det helg.
 
 
Ha en fin fredag nu alla!
 
 
KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela