ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Hett,hett,hett

Publicerad 2018-08-01 13:47:44 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                       Tjingeling på er alla!
 
 
 
Hur har ni det i värmen ?Här är det 32 grader idag onsdag!
Man fattar att äldre med hjärtproblem har det extra jobbigt i denna hetta!
Plus alla stackars hundar och katter och andra djur som har päls,så viktigt att dricka mycket vatten för alla nu!
 
Jag är inne på min sista semestervecka och då känns det skönt att få undan sånt som man måste boka in i kalendern.
Fick en återbudstid hos min tandhygienist  i förrgår för att rengöra och kolla att allt var ok.
Det var det dock hittade hon en spricka i en gammal amalgamfyllning : (
I går var jag hos tandläkaren och lagade den,så skönt att det är klart.
Blev "bara"2500:- fattigare på kuppen.
Förstår att det börjar bli en klassfråga det där med tandvård ,inte klokt ,det borde ingå i sjukförsäktingen på något sätt tycker jag.
 
Nog om detta,efter tandläkarbesöket handlade jag mat och fick se att de hade jättefin nyskördad vitkål.
Blev så sugen på kålpudding,varmt var det i köket innan och inte blev det bättre när ugnen var på i två timmar. jag passade på att göra en lasagne också när jag ändå var i farten : )
 
 
 
Den här tunikan med bikini under känns det som jag har haft på mig hela sommaren.
Men det är inte mycket kläder man kan ha på sig när det är så här varmt,vi har satt en utedusch på gräsmattan så jag gick ut och duschade när det blev för varmt i köket.
 
 
I söndags rensade vi i landen och klippte gräset,vi har ju varit borta nästan hela sommaren.
Köpte en del nya blommor till framsidan.
 
 
 
Nu ska jag åka och handla för i morgon kommer Andreas med familj hit till oss!
Vi ska passa lilla Liv när föräldrarna ska på bröllop på lördag.
 
Ha en fin dag och drick mycket vatten!
 
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela