ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Vår söndag

Publicerad 2019-12-08 20:51:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                               Hej!
 
 
Här har vi det bra ,idag var vi på högmässa i kyrkan i La Cala.
 
 
Det här trädet står utanför kyrkan inne i staden.Massor av Clemintiner.
 
 
Mycket fint kyrkorum,och alldeles fullsatt i alla bänkarna,dock allt på spanska så vi fattade inte mycket,men det gjorde inget vi förstod ändå : ))
Vi kan trosbekännelsen och Fader Vår ,det räcker rätt så långt faktiskt i många sammanhang.
 
 
Det var verkligen inte bara en krubba som var uppbyggd utan hela Bethlehem där Jesus föddes med rörliga figurer ,så fint gjort.Går ej att återge som det såg ut i verkligen hela byn var gjord på en yta om ca 3 gånger 4 meter .
Tror att Tv var där och lokalpressen också..
 
 
Stjärnan,som förde herdarna till stallet där Jesus föddes.
 
 
 
 
Tomte i bagerifönstret
 
 
Efter kyrkan gick vi ner till stranden och bara njöt av den fina dagen
 
 
 
Efter det fixade vi en lunch hemma hos oss och sedan ut i trädgården och solade faktiskt.
 
 
Nu chill vid tvn och snart blir det sängen trötta efter en dag med mycket frisk luft.
 
 
Ha det!
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela