ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Hållbart eller?

Publicerad 2019-09-27 18:44:05 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                       Hej alla!
 
 
Jaha nu var det fredag igen hörni.
Vi har jobbat hela veckan men idag är jag ledig som jag brukar vara på fredagar.
Vi har försökt att få vår pajade micro lagad.
Tänkte att det är väl smidigare speciellt när den är inbyggd i köket som många vitvaror är numera.
Man tänker ju att när en micro som är 6 år går sönder är det väl bättre att laga den om man nu ska tänka på miljön och återvinning men se det går inte.
Utan det blir till att köpa en ny,den supergamla som vi har i Dragskär är säkert 20 år minst men den håller : )
Det känns som kyl ,frys spisar och tvätt,diskmaskiner görs så att de ska fungera högst ca 5-6 år sedan pajar de.
Om man då ringer en firma som lagar sånt så säger de att det  blir jättemycket dyrare att laga den än att köpa en ny!
Synd tycker jag,man ser ju vilka berg av sådana maskiner det finns på återbruket.
Vi har nu köpt en ny som D håller på att fixa och sätta in i vårt kök.
 
Annars då ... jo idag var jag hos bästa Mia(min frisör) och fixade till mitt hår,synnerligen nödvändigt efter sommaren.
Hon gjorde också en specialbehandling som jag inte kommer ihåg namnet på men håret känns så lent och friskt efter det.
 
 
Jag idag efter besöket hos Mia,såå nöjd : )
 
 
Sedan hem och fixa fredagsmiddagen
Den här grytan eller vad man ska kalla den,gjorde jag ofta i O-hamn när barnen var små.
Lövbiff med lök och tomater lite soya en del kryddor och grädde en fräsch sallad och ris till det så är det klart.
 
 
 
 
Nu kom D hem från jobbet ca 18.30 nu ska vi snart äta och ha lite fredagsfeeling här i huset
 
 
 
Ha en skön kväll !
 
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela