ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Grön soppa

Publicerad 2016-03-31 07:50:00 i Allmänt,

 
 
 
 
                                                                    Hej alla!
 
Lovade ju att ni skulle få receptet på den goda soppan som jag gjorde till Påskafton.
 
Här kommer det.
 
 
                                                         Grön soppa med feta-och mangospett
 
 
 
 
6 pers.
 
3 msk smör
1 liten gul lök,finhackad
7 dl grönsaksbuljong
600 g frysta ärtor
1/2 dl bladpersilja
1/2 dl färsk mynta plus extra till spetten
1/2 citron
salt
nymalen svartpeppar
150 g feta tärnad
2 färska mango frukter( ev fryst tärnad)
 
Gör så här
 
Smält smöret i en stor kastrull.
Mjukstek löken under omrörning utan att den får färg
Tillsätt fem deciliter buljong och låt koka upp
Häll i ärtorna
Koka upp och sänk sedan värmenoch låt puttra tills ärtorna mjuknat ca 2-3 minuter
Ta bort från plattan och tillsätt sedan persilja och myntasmaka av med citonsaft,salt och peppar.
Mixa och blanda i resten av buljongen ,mixa till en slät soppa,
Låt svalna och ställ in i kylen ett pat timmartills den blir riktigt kall.
Gör fetaostspetten under tiden .
Varva feta ,mango och myntablad på små träspett.
Fördela soppa i glas och ställ på en bricka.
Placera ett spett på varje glas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu torsdag morgon och jag ska kicka igång den här dagen.
 
Ses  senare
 
Ha en bra dag.
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela