ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Stockholmshelg och borttappat kontokort!

Publicerad 2023-11-21 13:30:23 i Allmänt,

 
 
 
 
 
Hej på er alla!
 
Här kommer ett litet inlägg.
Helgen som var åkte syrran och jag till Kristin och Philippe i Stockholm.
Simon hade grabbhelg i Göteborg,så då passade vi på att förena nytta med nöje och ta hand om den lilla gullungen så mycket vi bara kunde! : )
 
Det händer så otroligt mycket på bara några veckor i hans ålder (han blir ett år den 3/12)
Även om vi facetimar nästan varje dag så är det inte samma sak som att ses irl.
 
På fredagen handlade vi lite julklappar och tog take away från favoriten Beirut café,de har så jättegod mat där!
Supertrevlig personal också.
 
 
 
Lördag kväll fixade vi en sallad och spelade Sniff( som är ett slags poker)
 
I söndags morse när jag skulle lägga in en trisslott i min plånbok så fick jag till min förskräckelse se att mitt betalkort var borta!!
Detta har aldrig hänt mig ,åh herregud innan jag fick tag på numret till Nordea och spärrade kortet!
Så jäkla jobbig känsla.kollade ju saldot och såg att ännu hade ingen tagit ut något på kortet
Sista gången jag hade använt kortet var när vi köpte kaffe inne på Sturegalerian.
Nä de öppnade där så ringde jag och helt otroligt vilken tur jag hade ,de hade hittat kortet och där fanns det nu så det var bara att hämta det!
Då blir man så tacksam att det finns så ärliga människor!
Det är ju inte lite folk inne på Sturegallerian en lördag precis så en himla tur hade jag!
 
Tänk en gång för jättelänge sedan när en kollega och jag flög upp till Stockholm för det var tandläkarmässan i Älvsjö.
Då arbetade jag som tandtekniker på ett privat labb i Oskarshamn.
Vi åkte taxi på kvällen och jag glömde min plånbok i taxin.
Ringde till en polisstation och där var den  med alla pengar i ,då hade man ju oftast kontanter helt otrolig tur då också . )
Jodå så är det ,Stockholm i mitt hjärta : )
 
 
 
 
Idag har jag putsat silver och den här fina krukan med underlägget också från Svenskt Tenn.
Sedan var jag ju bara tvungen att sätta i de första hyacinterna för denna advent/juletid.
Har också tvättat lakan och bäddat rent,härlig känsla.
 
Nu ska jag iväg och handla en del ,kanske det blir ytterligare en uteljusslinga kan inte ha för mycket ljus nu den här mörka tiden 
 
 
Ha en fin tisdag!
 
 
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela