ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Recept

Publicerad 2014-12-05 15:16:00 i

 
Hej 
Här kommer receptet på Saffranskladdkakan som blev supergod.
     
 
Saffranskladdkaka
  
2,5 dl Strösocker
2 dl Vetemjöl
3 ägg (Ekologiska är godast och bäst tycker jag)
1 tsk Cognac
3 tsk Vaniljsocker
1/4 tsk Salt
150 g Smör
100g vit Choklad
2 påsar Saffran
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 200 gr och smöra o bröa en springform (form med löstagbara kanter)
Smält smöret och låt chokladen smälta med och häll i saffran.
Blanda ihop de torra ingredienserna
Tillsätt smörblandningen och rör till sist i äggen
Häll smeten i formen och grädda i 18-28 min i mitten av ugnen,olika tider beroende hur stor sats du gör och hur kladdig du vill att kakan ska bli.
Jag gjorde en och en halvs sats för jag tycker att kladdkakor kan bli lite tunna.
 
Man kan ju servera med en klick grädde och vilka bär man tycker om.
Jag hade björnbär i frysen som jag värmde i micron.
 
 
Den var också väldigt enkel att göra!
 
Ha en fortsatt fin fredag alla.
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela