ladymelange.blogg.se

Välkommen!

Besök på barnhemmet Muang Mai

Publicerad 2017-02-14 07:02:00 i Allmänt,

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                   Hej på er!
 
Vaknade klockan 04:30 nu på morgonen superpigg alltså!
Det var bara att gå upp duscha och fixa mig iordning, ska till ett boende och jobba under dagen och avslutar med ytterligare en kund på kliniken .
Kommer väl vara helt slut till kvällen men det får gå,kommer inte ihåg att det var så här jobbigt att komma hem förra gången ,en granne sa att det blir värre med jetlag med åldern : ) Det stämmer säkert.
Hur som haver,innan vi åkte till Thailand denna gången var jag i kontakt med Susanne Jansson som förlorade båda sina döttrar i tsunamin.
Jag vet att hon med sin man startade ett barnhem ,det har varit inslag om det här på TV ett antal gånger.
Nu är det barn som behöver hjälp av andra orsaker än tsunamin som finns på hemmet.
Här har de rena kläder,någon som bryr sig om dem ,mat och få gå i skolan. En självklarhet för oss här men inte i Thailand.
Det finns plats för 30 barn på barnhemmet och de få vara där tills de fyller 18 år.
 
 
 
 
Från vänster Hans Forsell och dörren Sussie Jansson,de talade om allt som vi ville veta och de var så gästvänliga .
 
 
De mindre barnen gjorde sina läxor tillsammans efter skolan.
 
 
Det var fyra huskroppar i en fyrkant med en stor innergård i mitten.
 
 
 
 
D hjälper till att sortera tvätt,det var en jättestor fräsch tvättstuga.
 
 
Köket
 
 
 
 
 
 
Det var ett mycket intressant besök.
 
Barnen trivs och mår bra och hade fått ett helt annat liv om inte den här möjligheten fanns.
 
 
Om ni vill skänka pengar gå in på www.barnhem.org
Detta heter Muang Mai.
 
 
 
 
Inte så mycket maskeringstejp här inte! : )
 
 
 
 
 
Nu snart iväg till jobbet!
 
Ha nu en fin Allahjärtans dag alla!
 
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mitt liv. Jag älskar ord och bilder. Min förhoppning är att läsarna ska få inspiration, glädje och vardagspepp. Jag är en kvinna mitt i livet som har ett stort intresse för inredning, att baka och laga mat,mode och skönhet.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela